MIĘDZYSZKOLNA SIEĆ WSPÓŁPRACY
Realizacja Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych „Aktywna tablica”.
Głównym celem powołania do życia międzyszkolnej sieci współpracy jest wymiana informacji i dzielenie się dobrymi praktykami w zakresie wykorzystywania technologii informacyjnej i związanych z nią nowoczesnych narzędzi dydaktycznych na zajęciach lekcyjnych w celu podniesienia jakości pracy szkoły i zwiększenia efektywności procesu nauczania we wszystkich tych placówkach.
Oprócz spotkań dyskusyjnych odbywać się będą również spotkania robocze, w czasie których członkowie sieci uczestniczyć będą w obserwacji zajęć przeprowadzanych z wykorzystaniem narzędzi pozyskanych przez szkoły w ramach programu „Aktywna tablica”. Każde obserwowane zajęcia zostaną podsumowane na panelu dyskusyjnym, w trakcie którego analizowany będzie ich przebieg z naciskiem na mocne i słabe strony.
Dzięki tak zorganizowanej współpracy możliwe będzie nie tylko wyciągnięcie wniosków, ale przede wszystkim opracowanie rekomendacji dla dalszej współpracy.
Każda ze szkół tworzących sieć w ramach programu „Aktywna tablica” wzbogaciła swoją bazę o inne narzędzia pracy. Dzięki temu nauczyciele będą mogli zaobserwować pracę w oparciu o różnorodne narzędzia, tj.:
- monitory interaktywne
- tablice interaktywne różnego typu – z projektorami krótkoogniskowymi i tradycyjnymi.
„Sieć współpracy Czechowice-Dziedzice"
Do realizacji programu Rządowego, w ramach sieci współpracy, przystąpili nauczyciele z następujących szkół w Czechowicach-Dziedzicach:
- Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1; koordynator - Joanna Bobiec,
- Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2; koordynator - Paulina Chlebek,
- Szkoła Podstawowa nr 3; koordynator - Monika Maciejowska,
- Szkoła Podstawowa nr 6; koordynator - Katarzyna Gandorska,
- Szkoła Podstawowa nr 7; koordynator - Anna Perłowska,
- Szkoła Podstawowa nr 8; koordynator - Mariola Paluszek,
- Katolicka Szkoła Podstawowa; koordynator - Bartłomiej Nowak.
W ramach WDN uczestnicy sieci będą dzielić się zdobytą wiedzą i doświadczeniem z pozostałymi członkami Rady Pedagogicznej tak, aby w następnych miesiącach te nowoczesne narzędzia, o które wzbogaciła się szkoła były w pełni wykorzystane. Chcemy upowszechniać nowe technologie i te zajęcia staną się zajęciami otwartymi.
Plan pracy zespołu
- opracowanie dokumentacji zespołu- przygotowanie planu pracy zespołu
- obserwacje zajęć przeprowadzanych z wykorzystaniem narzędzi pozyskanych przez szkoły
- spotkania dyskusyjne – omawianie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę
- pisanie sprawozdań ze spotkań
- opracowanie scenariuszy do publikacji
- założenie zakładki na stronie internetowej szkoły (zamieszczanie informacji o programie i realizacji zadań )
- zamieszczanie informacji na stronie www.czecho.pl oraz stronie Urzędu Miasta o programie i realizacji zadań
Harmonogram pracy zespołu
Listopad 2018
- spotkanie organizacyjne, opracowanie dokumentacji zespołu- przygotowanie planu pracy zespołu, przydział zadań, opracowanie harmonogramu
- założenie zakładki na stronie internetowej szkoły (zamieszczanie informacji o programie i realizacji zadań)
Grudzień 2018
- obserwacja zajęć w Szkole Podstawowej nr 8,
- spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
- obserwacja zajęć w Katolickiej Szkole Podstawowej,
- spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
Styczeń 2019
- obserwacja zajęć w Szkole Podstawowej nr 6,
- spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
- obserwacja zajęć w Szkole Podstawowej nr 8,
- spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
Luty 2019
- obserwacja zajęć w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2,
- spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
- obserwacja zajęć w Szkole Podstawowej nr 3,
- spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
Marzec 2019
- obserwacja zajęć w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1,
- spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
- obserwacja zajęć w Katolickiej Szkole Podstawowej,
- spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
- obserwacja zajęć w Szkole Podstawowej nr 3,
- obserwacja zajęć w Szkole Podstawowej nr 7,
- spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
Kwiecień 2019
- obserwacja zajęć w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1,
- spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
- obserwacja zajęć w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2,
- spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
Maj 2019
- obserwacja zajęć w Szkole Podstawowej nr 6,
- obserwacja zajęć w Szkole Podstawowej nr 7,
- spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć, wykorzystania narzędzi pozyskanych przez szkołę.
- Podsumowanie działań w ramach "Sieci współpracy Czechowice-Dziedzice".