WIADOMOŚCI
Katolicka Szkoła Podstawowa w Czechowicach-Dziedzicach

W dniach od 29 września do 1 października byliśmy na wycieczce w Podlesicach z panią Danutą Cwajną-Szkucik, naszą wychowawczynią, i panem Bartłomiejem Nowakiem. O godzinie 8:00 pełni nadziei na wspaniałą przygodę wsiedliśmy do autokaru. Podróż minęła szybko, gdyż byliśmy w doskonałych humorach.

Jako pierwszy zwiedziliśmy zamek w Ogrodzieńcu, a następnie Gród w Birowie. Później udaliśmy się do ośrodka. Po pysznej kolacji rozpaliliśmy w lesie na polanie ognisko. Dziewczyny przygotowały chłopakom z klasy liczne atrakcje i wyzwania z okazji Dnia Chłopaka. Odbyły się zawody sportowe, w których chłopcy musieli zszywać skarpetki i narysować portret wylosowanej koleżanki. Było bardzo wesoło. Pierwszy dzień wycieczki zakończyliśmy odśpiewaniem Barki.

Drugiego dnia po śniadaniu wyszliśmy na skałki, po których wspinaliśmy się na linach, w uprzężach i kaskach. Przechodziliśmy między nimi po linie oraz przeciskaliśmy się przez jaskinie. Co to były za emocje i adrenalina! Po obiedzie przyszedł czas na strzelanie z broni sportowej oraz układanie wielkiej Jengi i budowanie figur z liny z zamkniętymi oczyma. Bawiliśmy się znakomicie. Po kolacji pojechaliśmy na nocne zwiedzanie Zamku w Ogrodzieńcu z pochodniami i duuuchaami… brrr!

Trzeciego dnia zaraz po śniadaniu poszliśmy na spacer po okolicznym lesie, gdzie przeszliśmy do muzeum archeologii Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Później przeszliśmy lasem na skałki, gdzie mogliśmy sprawdzić nasze umiejętności z wcześniejszych dni. Wspinali się też nasi wychowawcy. Stamtąd przeszliśmy do autokaru i udaliśmy się w drogę powrotną do Czechowic.

To była wspaniała wycieczka, pełna wrażeń i przygód. Towarzyszyły nam dobre humory i piękna pogoda. Ale najważniejsze, że mogliśmy spędzić ze sobą czas, zintegrować się i pobyć razem. Dziękujemy Pani Danusi i Panu Bartkowi za troskliwą opiekę i zorganizowanie tej pięknej wycieczki.

Błażej Dziech i Kuba Wacięga (klasa 7a)