WIADOMOŚCI
Katolicka Szkoła Podstawowa w Czechowicach-Dziedzicach

Klasa 3b oddziałów gimnazjalnych w dniach 6-11 maja wyjechała na wycieczkę do miejscowości Stegna na Mierzei Wiślanej. Rozpoczęliśmy od spotkania wczesnym rankiem na dworcu kolejowym w Czechowicach-Dziedzicach.

     Trasę nad morze pokonaliśmy dwoma pociągami. Jeszcze tego samego dnia, po zakwaterowaniu, poszliśmy przywitać się z Morzem Bałtyckim. Nazajutrz pojechaliśmy zwiedzać Trójmiasto. Zobaczyliśmy molo w Orłowie w Gdyni oraz wiele zabytków i ważnych budowli w Gdańsku takich jak: Bazylika Mariacka oraz Europejskie Centrum Solidarności.

     Trzeciego dnia wybraliśmy się do Krynicy Morskiej. Na tamtejszej plaży można było znaleźć dużo bursztynów. Spotkaliśmy tam także coś, czego się nie spodziewaliśmy zobaczyć. Była to foka o imieniu Cecylia, która wylegiwała się na plaży i nie uciekała przed ludźmi. W Krynicy Morskiej weszliśmy również na latarnię morską, skąd z jednej strony można było podziwiać Zalew Wiślany, a z drugiej Morze Bałtyckie.

     Kolejnego dnia pojechaliśmy do Malborka, gdzie zwiedziliśmy Zamek Krzyżacki. Przez chwilę naprawdę można było poczuć klimat średniowiecza, ponieważ przy zamku było dużo kramów, na których można było kupić zarówno drewniane miecze, kusze i łuki, jak i prawdziwe, zdobione sztylety. Piąty dzień naszej wycieczki spędziliśmy w Stegnie, gdzie korzystaliśmy z parku linowego. Po południu poszliśmy na plażę i rywalizowaliśmy w konkursie na najlepszą budowlę z piasku. Była to dla nas świetna zabawa, dzięki której mogliśmy na chwilę przypomnieć sobie czasy naszego dzieciństwa.

     Do domu wróciliśmy szóstego dnia w sobotę. Nasz ostatni klasowy wyjazd był bardzo udany, gdyż nie tylko świetnie się bawiliśmy, ale też sporo się nauczyliśmy. Pragniemy gorąco podziękować Pani Zofii Barzyk (naszej wychowawczyni) oraz Pani Danucie Cwajna-Szkucik za opiekę.