WIADOMOŚCI
Katolicka Szkoła Podstawowa w Czechowicach-Dziedzicach

Kaliméra (Dzień dobry)! Wedle zapowiedzi wspominamy wyjazd do Grecji, który był na bieżąco relacjonowany na naszym Facebook'u, ale który nie pojawił jeszcze w kompletnej fotorelacji na oficjalnej stronie szkolnej. Tygodniowa wycieczka do ojczyzny filozofii rozpoczęła się w poniedziałek 14 maja, kiedy to spod szkoły wyruszyliśmy w trasę, aby nazajutrz rano przybyć do Leptokarii – miasta naszego pobytu.Pierwszym etapem zwiedzania było zapoznanie się z okolicą, dzięki czemu mogliśmy poznać Grecję od strony kultury codziennej. Plażę odwiedziliśmy zarówno po południu (aby się popluskać w morzu), jak i wieczorem (aby integrować się w uroczym klimacie szumów fal). Był to czas na odpoczynek i regenerację sił po podróży.

     W ciągu następnych dni zdarzyło nam się parę razy jeszcze wrócić nad morze, lecz głównie podróżowaliśmy i zwiedzaliśmy. Nazajutrz udaliśmy się na znajdujący się na wysokości 2918m n.p.m punkt widokowy na Górze Olimp (na którą mieliśmy widok z hotelu), do wąwozu Mavrolongos i źródeł rzeki Enipeas. Wieczorem trzeba było odpowiednio wcześnie położyć się spać, gdyż o 3:30 w nocy wyjeżdżaliśmy w trasę do Aten. W Grecji wspięliśmy się na Akropol, zwiedziliśmy Plakę (dziewiętnastowieczną dzielnicę Aten), zobaczyliśmy małą Metropolię oraz wielką nekropolię, Plac Sindagma z budynkiem Pałacu Królewskiego (wraz ze zmianą warty), Bramę Hadriana oraz Stadion Olimpijski, na którym odbyły się pierwsze nowożytne Igrzyska Olimpijskie w 1896 roku.

     W przedostatni dzień pobytu udaliśmy się w kierunku słynnych greckich Meteorów, po drodze odwiedzając wystawę ikon z postaciami świętych. Po zapoznaniu się z klasztorami wzniesionymi na skalnych masywach i nacieszeniu się spektakularnymi widokami, ruszyliśmy do Doliny Tembr, w której odwiedziliśmy kościół Agia Paraskievi oraz mieliśmy okazję zaczerpnąć wody z dwóch pobliskich źródeł - jednego podobno leczącego problemy ze wzrokiem i drugiego (źródełka pięknej Afrodyty) mającego zapewnić wieczną młodość.

     W dniu wyjazdu udało nam się jeszcze załapać na dobrą pogodę, więc ostatni raz zanurzyliśmy się w wodach Wybrzeża Egejskiego, po czym posililiśmy się w hotelu i udaliśmy się w podróż powrotną. Dziękujemy za opiekę opiekunom: p. Danucie Cwajna-Szkucik, p. Konradowi Kalicie, p. Jakubowi Kowalskiemu, p. Bartłomiejowi Nowakowi, a przede wszystkim p. Izabeli Smole za organizację i koordynowanie wycieczki.